slik hosting webhost van wiskundemeisjes.nl

Paul Verhoeven

In Quotes,Trivia, door wiskundemeisjes

In de VARA-gids vertelt acteur Thom Hoffman deze week waarom hij regisseur Paul Verhoeven zo goed vindt:

"De peinzende houding, hand aan de mond, hoofd gebogen. Spijkerhemd (...) losjes uit de spijkerbroek. Het is Verhoeven zoals ik hem graag zie, en die zo misschien het meest in zijn element is: als een schaker die de consequenties van zijn volgende zetten tracht te visualiseren. Er is ook nog iets zichtbaar van het kleine jochie dat zijn wiskundeproblemen oplost terwijl zijn vader, hoofd-onderwijzer Wim Verhoeven over zijn schouder meekijkt. Slechts één opvatting is de juiste. Die oplossing moet gevonden worden met methodisch
denkwerk."

Paul Verhoeven blijkt een Leidse alumnus te zijn, die in de jaren zestig een dubbel doctoraal wiskunde en natuurkunde haalde. Toch fijn dat daar iets van is blijven hangen!
(Ionica)

9 reacties op “Paul Verhoeven”

1. Vincent:

Aaaah dus er is nog hoop voor ons allemaal? Waarom horen we hier nooit iets over tijdens onze studie en worden we allen maar geindoctrineerd om AiO te worden?

2. Ionica:

Waarom gebruiken ze dit ook niet bij de voorlichting? Wil jij Sharon Stone uit haar slipje praten, kom dan wiskunde studeren!

3. Gr.R.:

Gevaarlijke opmerkingen! Voor je het weet wordt ieder wiskundeboek een zwartboek...

4. Vincent:

Sharon Stone! Natuurlijk! Ik wist dat het meisje op de landelijke wiskundemaster me ergens bekend van voorkwam...

5. Geertje:

Aha, Leids dus. En wij aan de UvA maar gokken
    dat hij vast aan een progressieve universiteit
    in A'dam had gestudeerd ...

6. F.Hijzen:

misschien had onze Paul maar wetenschapper moeten worden. Hoewel, logica is niet zijn sterkste kant. Dat Zwartboek was dramatisch slecht, en niet in de laatste plaats door het script.

7. Maartje:

Haha, ik kan dus ook nog altijd regisseuse worden als ik over een jaar of 6 klaar ben met mijn studie wis en natuurkunde :)

8. Stefan:

Net op DWDD gekeken naar Paul Verhoeven, waarin hij tussen neus en lippen zegt dat ie wiskunde studeerde vroeger. Als ik daarnaar googel kom je hier uit, grappig.

Misschien toch maar eens denken aan een carriereswitch....hm...