Arabesk

In Algemeen,Geschiedenis,Kunst,Puzzels, door Jeanine

puzzel

Fred mailde ons over Arabesk, een mooie webwinkel vol leuke spulletjes. Arabesk verkoopt artikelen die gemaakt zijn door kunstenaars of ontwerpers die zich hebben laten inspireren door wiskunde, natuurkunde en logica.

doolhof

Als je even op de site van Arabesk snuffelt ontdek je een boel leuks. Puzzels van hout en touw (die ik zelf vaak heel leuk vind, maar wel moeilijk), speelgoed, spelletjes en allerlei mooie objecten.

object

En er is goed nieuws: Arabesk heeft nu ook een echte winkel! Contactinformatie:

Oostzeedijk Beneden 111-115, 3061 VP Rotterdam
Openingstijden (voorlopig onder voorbehoud): dinsdag t/m zaterdag, 11.00 tot 18.00 uur
U kunt ook een afspraak maken: 010 2140361 of per e-mail.

4 reacties op “Arabesk”

1. WoW!ter:

Had gedacht dat jullie vandaag met de kop zouden komen: "Wiskundemeisjes zitten liever niet tussen te veel nerds" NRC, Zaterdag p.44

2. Wiskundemeisjes » Wiskundige puzzels:

[...] schreef laatst al over Arabesk waar je onder andere mooie wiskundige houten puzzels kunt kopen. Op Pientere puzzels vind je [...]

3. Eline:

Echt een ontzettend leuke winkel. Zo'n winkel waar je alleen even naar binnengaat om te kijken en waar je dan twee uur later een flinke zak geld lichter, en een veel leuke dingen rijker, naar buiten komt.

Overigens verkopen ze niet alleen puzzeltjes, maar ook een aantal gewoon mooie objecten en setjes om experimentjes mee te doen. En ze hebben leuke spelletjes (set!).

4. bruno Ernst:

ARABESK is in zijn nieuwe winkel een waar paradijs voor wie van fraaie figuren, merkwaardige fysische verschijnselen en puzzelen houdt. In Londen ken ik een , voor liefhebbers beroemd winkeltje, dat zich op hetzelfde gebied beweegt. Maar war een verschil in aanbod en uitstalling! Ik denk dat in heel Europa op dit gebied niets vergelijkbaars met ARABESK te vinden is. Beslist een reisje naar Rotterdam waard.