Postzegels

In Trivia, door Jeanine

Vroeger, toen ik nog op de basisschool zat, verzamelde ik postzegels. Vooral die met planten en dieren erop, want dat waren de mooiste plaatjes, en Nederlandse postzegels. Maar toen ontdekte ik al dat werkelijk alles wel ooit ergens op een postzegel gezet is. Zo ook wiskunde en wiskundigen, zoals goed te zien is op deze website van Jeff Miller, waar hij een hele verzameling postzegels met wiskundigen of wiskunde heeft opgezet. Een paar voorbeelden:

Ik zou bijna weer beginnen... Ik heb er al eentje: naar aanleiding van dit stukje kreeg ik van Joris de Brouwerpostzegel cadeau!

4 reacties op “Postzegels”

1. Jan10:

De link naar Jeff Miller werkt bij mij niet. Gelukkig kan ik voor postzegels met een wiskundig thema ook het boek "A history of mathematics" van Victor Katz raadplegen. Katz gebruikt de postzegels als illustraties bij zijn tekst, maar waarschuwt de lezer in zijn voorwoord wel dat de afbeeldingen van wiskundigen van voor de zestiende eeuw grotendeels op fictie berusten.

Struinend op het web vond ik verder nog deze recensie van Victor Katz over een boek getiteld "Stamping Through Mathematics" van Robin Wilson, geheel gewijd aan postzegels!

2. Jeanine:

@Jan10: Hmm, gek, bij mij doet hij het wel, ik zie niet wat er mis is. En wat leuk zeg, dat er een boek over is!

3. Rudolf Jan:

Bij mij werkt de link ook prima! Misschien een storing op internet?

Rudolf Jan