Live vanuit Oslo (1)

In Nieuws, door Ionica

Morgen wordt in Oslo de Abelprijs uitgereikt aan John Tate. En de wiskundemeisjes zijn erbij!

Vandaag begonnen de plechtigheden rond de Abelprijs met het leggen van een krans bij het Abelmonument door John Tate. Wij presenteren jullie deze exclusieve foto.

John Tate - kranslegger. Ohja, hij is ook goed in wiskunde.

Na afloop kreeg Tate een luid applaus. Wij vonden dat een beetje gek. Natuurlijk had John Tate de krans erg netjes neergelegd, maar zijn wiskundige prestaties zijn pas echt een applaus waard.

Daarover deze week meer! Morgen zie je hier hopelijk foto's van koning Harald die de Abelprijs uitreikt en beelden van het galadiner op kasteel Akershus. Als jullie het heel lief vragen, dan plaatsen we misschien ook een foto van onszelf in galajurken (en een wiskundige naar keuze).

Als je je afvraagt waarom wij eigenlijk in Noorwegen zijn: hier staat een heldere uitleg. We zullen die show dezelfde avond ook op de Noorse Akademie der Wetenschappen geven.

8 reacties op “Live vanuit Oslo (1)”

1. Gert-Jan:

*Vraagt het lief*

2. Reinie:

Gefeliciteerd met deze mooie reis! Ik hoop dat jullie er erg van genieten.

Het zou trouwens heel erg leuk zijn om jullie allebei in galajurk te zien! (is dat lief genoeg?)

3. Henno:

Nu een t-shirt met "mattejentene" toch? En dan mathematikpigerne (Deens) etc...

4. Jan Paul:

Het is heel erg grappig om de Noorse site via Google Translate in het Nederlands te laten vertalen... Wiskunde is blijkbaar synoniem voor mat, dof en saai.

5. Peter:

Ik sluit me aan bij de eerdere lievevragenstellers! En als ik een wiskundige mag kiezen, dan ligt Tate zelf natuurlijk wel erg voor de hand, maar een foto met Richard Taylor of Andreas Enge zou ook leuk zijn. (Doe die laatste trouwens de groeten van mij, mochten jullie hem al dan niet toevallig spreken!)

6. Ruud Vermeij:

Wat dachten jullie van een leuke abelse groepsfoto?

7. KP:

@Jan Paul: neida, en matte er noe du legger på gulven og går eller ligger på og, som du kan se her http://no.wikipedia.org/wiki/Matte blir skolefaget Matematikk populært kalt «matte».

8. Wiskundemeisjes » Blog Archive » Live vanuit Oslo (2):

[...] KP: @Jan Paul: neida, en matte er noe du legger på gulven og... [...]